donderdag 15 oktober 2015

Onderzetters,

Omdat er zo enthousiast gereageerd werd op mijn Facebookpagina, vond ik het leuk om dit  met jullie te delen.

Deze onderzetters worden gemaakt volgens de nieuwe methode van de Cathedral windows techniek.

Teken een vierkant van 10/10 cm. Je kunt de grootte natuurlijk aanpassen aan het plaatje dat je wilt gebruiken.
Teken met de passer een cirkel om het vierkant.
Ik heb dit op karton gedaan zodat ik de mal meerdere keren kan gebruiken.




Leg de stof met de goede kanten op elkaar.
Teken de cirkel op de stof.



Stik op de lijn helemaal rond.


Trek de 2 lapjes uit elkaar en knip in 1 lapje een opening.


 Keer de cirkel en strijk hem plat.


Steek 4 spelden op de vouwpunten. Leg het plaatje op de cirkel over de ingeknipte opening.


Vouw de cirkel om het vierkant. Strijk de flapjes goed plat.


Zet ze vast, eventueel met een siersteek.



Veel plezier met het maken van de onderzetter.
Graag een foto op dit blog of op mijn Facebookpagina: Quilten net even anders
Ik ben benieuwd naar jullie onderzetters.

Groetjes Marleen

4 opmerkingen:

  1. Oooo wat leukkie van je Dank je wel ik ga het ooit maken maar hoop voor de kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo wat leukkie van je Dank je wel ik ga het ooit maken maar hoop voor de kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marleen
    bedankt voor de uitleg maar waar had jij dat leuke stofje gekocht.
    dus de eerste die je verlootte en niet die van de kerst.
    fijne dag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marleen,
    bedankt voor de uitleg van deze leuke onderzetters, ik heb vandaag stofjes aangeschaft en ga een paar mooie kerst onderzetters maken.
    fijne avond en groetjes Therese

    BeantwoordenVerwijderen